Není pochyb o tom, že nová doba si žádá i nová povolání. A to platí i o rozvoji internetu, respektive sociálních sítí. Ty totiž přinesly možnosti, které bychom si ještě před pár lety nedokázali ani představit. A je pochopitelné, že se z nich mnozí snaží vytěžit co nejvíc.
I to je důvod, proč je v dnešní době influencer velmi často skloňovaným slovem, zvláště mezi mladými lidmi. Ti starší jej mnohdy také zaslechli, avšak často si nedokáží příliš dobře představit, co se pod tím vlastně skrývá.
Jednoduše řečeno, jedná se o člověka, který se živí tím, že dává příspěvky na sociální sítě. Obvykle se k tomu používá Instagram, avšak možné je využít prakticky jakoukoliv. Podmínkou však je, aby daný člověk měl mnoho sledujících.
I to je ostatně původ slova influencer – v překladu to v podstatě znamená „ovlivňovač“. A to je jeho práce – předkládat své názory a ovlivňovat mladé lidi, ať už se jedná o módu (což bývá nejčastější) či jiné trendy.
Samozřejmě se můžeme ptát, jak je možné si tímto způsobem vydělat peníze. Koneckonců, sociální sítě jsou zadarmo a rozhodně svým přispěvatelům neplatí. Jak je tedy možné mít toto jako plnohodnotné zaměstnání, a velmi výdělečné k tomu?
Zde máme v podstatě dva hlavní způsoby, přičemž oba závisí na tom, abychom měli co nejvíce fanoušků. Tím prvním jsou dotace, které nám právě naši fanoušci posílají. Pokud si o ně navíc v podstatě řekneme, může to být celkem slušná suma.
Mnohem důležitější jsou ale firmy, které těmto influencerům platí za propagaci svých výrobků. Jednoduše řečeno, daný člověk bude onen produkt ve svých příspěvcích vychvalovat, a dostane za to peníze. A vzhledem k tomu, jak influenceři fungují, je jasné, že to povede ke zvýšení prodeje.
Tímto způsobem se dá samozřejmě vydělat poměrně dost peněz, avšak je také nutné v podstatě neustále přidávat nové, pro fanoušky zajímavé příspěvky, což není ani zdaleka tak jednoduché, jak se může zdát. Je tedy jasné, že to rozhodně není pro každého.